Maar liefst 85 procent van de jongeren doet onderzoek voordat ze een bepaalde belegging aankopen. Dat blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door mobiele broker BUX. Dit is aanzienlijk meer dan oudere generaties, blijkt uit de peiling. Van de beleggers boven de 40 jaar vertrouwt 35 procent op haar of zijn onderbuikgevoel, tegen slechts 10 procent van Generatie Z (jongeren onder de 25 jaar) en 21 procent van de millennials.

Risicobereidheid jongeren en oudere generaties gelijk
Hoe bereid zijn de generaties om risico’s te nemen aan de hand van hun geïnformeerde beslissingen? Uit onderzoek blijkt dat de twee nieuwere generaties bereid zijn om gelijke risico’s als oudere beleggers te nemen. Alle generaties beoordelen hun risicobereidheid, op een schaal van 1 tot 10, gemiddeld met een 6.

Beleggingskennis vergroten op de lange termijn
Naast actief onderzoek doen voor bepaalde beleggingsbeslissingen, zijn de respondenten ook bereid om op continue basis hun beleggingskennis te vergroten. Bijna de helft van de jongere generaties (Generatie Z en millennials) geeft aan websites met financieel nieuws te volgen tegen 60 procent van de oudere generaties (Generatie X en Babyboomers). Deze aanpak loont, blijkt uit onderzoek. De nieuwste generatie beleggers (Generatie Z) heeft hun kennisniveau bijna verdubbeld, vanaf wanneer ze begonnen beleggen tot nu. De beleggers beoordelen zichzelf met een kleine 4 op een schaal van 10 toen zij begonnen met beleggen en scoren nu een ruime 6.

Over BUX
Met in totaal meer dan 350.000 gebruikers is BUX de grootste mobiele broker van Europa. Het bedrijf, opgericht in 2014, maakt het voor iedereen makkelijker meer met je geld te doen.

Lees het persbericht:
http://press.getbux.com/197710-8-op-de-10-jongeren-belegt-op-basis-van-onderzoek