28
Mar

Beleggingsmatch verruimt aanbod onder nieuwe naam Finner

Vergelijkings- en adviesplatform Beleggingsmatch, het grootste vergelijkingsplatform voor particuliere beleggers, heeft met ingang van vanaf 21 maart 2019 een nieuwe naam: Finner. Met de Finner Methodeintroduceert het nieuwe platformeen driestappenplan dat klanten ondersteunt in het maken van betere financiële keuzes. Daarnaast gaat Finner ook inzicht in pensioen- en spaarproducten biedenenbrengt heteen persoonlijk financieel dashboard.

Een uitgebreid onderzoek onder klanten heeft tot het vernieuwde aanbod en de bijbehorende naamswijziging geleid. De vergelijkingssite helpt jaarlijks 250.000 consumenten met het vergelijken van beleggingsdiensten. Uit feedback blijkt dat er behoefte is aan meer dan een vergelijkingssite. Het bijstaan van klanten om goed geïnformeerd tot een keuze te komen heeft sinds de oprichting in 2013 continu centraal gestaan. De tijd is rijp voor een vernieuwde aanpak.

Bart Spronk, directeur en co-founder: “Met Finner willen we de positie van de consument in de financiële wereld versterken. De sector is niet altijd even transparant en handelt geregeld niet in het belang van de klant. Het is daarom belangrijk dat consumenten zelf betere keuzes maken. Zodat ze met vertrouwen kunnen bouwen aan een betere financiële toekomst. Finner levert hier een directe bijdrage aan.”

Met een breder aanbod, ook in pensioen en sparen, worden consumenten door het platform nog beter bijgestaan met geld- en vermogenszaken. “Uniek aan de Finner Methode is dat consumenten vanaf het vergelijkingsmoment tot na het daadwerkelijke beleggen worden geholpen. Een persoonlijk dashboard geeft hen inzicht in en controle over het proces. Zo kunnen de financiële prestaties goed in de gaten worden gehouden”, aldus Spronk.

Door de verbeteringen aan het platform versterkt Finner bovendien zijn onafhankelijke positie in de markt. De organisatie biedt geen eigen producten aan, is niet gelieerd aan financiële instellingen en maakt de markt vergelijkbaar op basis van objectieve methoden.

Stephan Freelink, directeur en co-founder: “Ons bedrijf biedt klanten toegang tot een krachtige combinatie van data en technologie. Wij analyseren de gegevens van meer dan 160 partijen en beoordelen deze op 80 criteria. Zo maken we de markt transparant en vergelijkbaar. Als enige onafhankelijke speler in Nederland helpen we klanten met algoritmes, innovatieve tools en persoonlijke coaching op weg naar een gezonde financiële toekomst.”