De Volksbank (SNS, ASN Bank en RegioBank) help particuliere klanten hun cyberweerbaarheid te vergroten met de online training ‘Veilig Bankieren – Herken Jij de Oplichter?’  

In de filmische training ervaren klanten hoe zij benaderd worden door oplichters. Omdat cybercriminelen zich vaak rechtstreeks tot de klant richten, is de klant de eerste defensielinie, aldus de bank.” En met een beetje hulp is die defensielinie ontzettend sterk. Daar draagt de training ‘Veilig Bankieren’ zeker aan bij. Bij daadwerkelijke fraudemeldingen kunnen klanten de bank natuurlijk 24/7 bereiken. Zo helpen we de klant om cybercriminelen zowel zakelijk als privé buiten de deur te houden en activeren we een cyberveilige basishouding die bijdraagt aan de financiële weerbaarheid.” 

Sanne van Denderen, manager Veilig Bankieren van de Volksbank: “Cybercriminaliteit is dagelijkse praktijk geworden. Je struikelt ondertussen over nep sms’jes en nepmailtjes en het is steeds lastiger om écht van nep te onderscheiden. Maar criminelen gebruiken vaak dezelfde trucjes om mensen te misleiden. In deze interactieve realistische training kunnen klanten persoonlijk in een veilige omgeving ervaren hoe de criminelen te werk gaan en oefenen met manieren waarop je dan kunt reageren. We hopen dat klanten dat net zo gaaf vinden als wijzelf. Met deze training verhogen we de weerbaarheid én versterken we de rol van onze klant als sterke schakel bij de bestrijding van cybercriminaliteit.” 

 

Bron:
Volksbank