Brand New Day zag het aandeel vrouwelijke beleggers onder nieuwe klanten oplopen tot 33% in 2021; in 2010 was dit nog maar 19%. 

Van alle vrouwen die beleggen is 31% daar recent mee gestart. Daarvan behoort 46% tot de millennial-generatie, blijkt uit onderzoek van Brand New Day. 

De reden dat het aantal vrouwen dat gestart is met beleggen het afgelopen jaar is toegenomen, is volgens Joost Tieland, Head of Marketing & Sales van Brand New Day, toe te wijzen aan de groei van het aantal hoogopgeleide vrouwen dat bewust bezig is met hun eigen vermogensopbouw, de lage rentestand waardoor beleggen voor een grote groep mensen interessant is en het gemak om te starten met beleggen. 

Ondanks de groeiende groep aan vrouwen die bezig zijn met het opbouwen van vermogen voor later, is nog steeds 43% van de ondervraagde vrouwen in het onderzoek niet bezig met het opbouwen van pensioen. Onder de mannen is dit 30%. Van de mannen die recent zijn gestart met beleggen is 39% een millennial. 

Lees het volledige artikel: 

https://www.infinance.nl/artikel/vrouwelijke-millennial-kiest-vaker-voor-beleggen/?utm_source=InFinance&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter_2021-08-06